La violència contra les nenes a les escoles a Moçambique. Alguns exemples

La violència contra les nenes a l'escola és una realitat que ningú pot negarCada any arriben queixes de violacions dels drets de les nenes a l'escola, sense es faci gran cosa. ...... Aquesta situació ha generat un clima de terror que fa que les nenes veuen l'escola com una cosa dura i hostil. El Ministeri d'Educació ha d'assumir les seves responsabilitats i posar fi a aquesta situació. I no busquen combatre la violència nenes pateixen a mans dels mestres i companys de classe, penalitzant-les encara més i exigint que es tepin més.Aquestes declaracions van ser recollides el 2016, amb estudiantes a la ciutat de Maputo. Els següents noms són pseudònims utilitzats per a garantir la confidencialitat.AdrianaQuan jo estava assistint al meu desè grau, vaig ser assetjada pel professor d'Història. Vaig compartir el que estava passant amb el meu director de classe, que al seu torn va portar el cas a la Direcció de l'Escola.Llavors va cridar al mestre, però ell no es va aturar .. va començar a donar-me baixes qualificacions.Sóc molt treballadora, i treia bones notes en totes les matèries, llevat de la història on anava a tenint una notes baixes i vaig suspendre. Però com la direcció de l'escola i el meu director de classe sabien el que estava passant, que van fer tot per fer l'examen de la segona temporada, controlat per altres mestres.  Quan va passar, li vaig dir a la meva mare i ella em va recolzar molt, fins i tot en l'acte de queixes va ser amb ell.Aquest assetjament sexual, que no va arribar a bon terme en una violència sexual ha deixat marques profundes en mi i gairebé trepitjat els meus somnis. Jo somnio d'estudiar a relacions internacionals des de la infància i encara és el meu somni. No obstant això, va arribar un moment en què estava a punt de renunciar, perquè per ser admesa cal anar bé en la disciplina d'Història i portuguès i jo odiava la història causa de la meva mestre.La meva mare, un cop més va jugar un paper important, per que va continuar amb aquest somni i donar-me suport.Vaig patir assetjament sexual, però sempre vestida com vaig avui en dia, no porto roba curta i apretada. Això vol dir que l'assetjament sexual, la violència que nenes, adolescents, joves, adultes i grans patim no té res a veure amb la roba, però amb el comportament d'alguns homes, que per desgràcia són la majoria .

 Maria
La setmana passada, em vaig trobar malament i el mestre va autoritzar a dos de les companyes que em postessin a casa meus.  Però aquell dia es va donar el treball en equip i quan vam arribar a la següent classe, vam buscar grups. Una de nosaltres no va trobar cap grup on encaixar
La següent classe, va dir que no podia unir-se a un grup perquè  m'havia acompanyat a casa. Jo no sabia que no havia trobat grup
A continuació, el professor va començar a insultar-me, em va cridar i finalment va dir que treuria el meu nom del treball en grup.  Després em va dir que tenia zero en la prova perquè em va prohibir fer-ho. Vaig suspendre. Només aquest dia vaig rebre dos càstigs perquè el professor d'abans de la classe també em va donar amb les panotxes al cap, vaig perdre el compte del nombre de cops perque la direcció no l'havia informat que estaria en un entrenament

 Més exemples a la web http://www.marchemondiale.org/structure/cn-groupes/afrique/mozambique/2016/acao-18marco/en/base_view

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Torna digna i amb vida a El Aaiun

Manifest Internacional de la Marxa Mundial de les Dones per el 8 de març de 2022

12 a 17 d'octubre, TANCAMENT DE LA 5ª ACCIÓ INTERNACIONAL